گزارش برگزاری سمینار تولید محتوا در وب

 در گزارش برنامه‌ها

سمینار تولید محتوا در وب به همت مدرسه کسب و کار سی‌حامی بعدازظهر پنج‌شنبه ۲۵ مرداد ۱۳۹۷ در جهرم برگزار شد. در این سمینار محمدرضا رضائی، روزنامه‌نگار علم و مدرس تولید محتوا به صورت آنلاین درباره تولید محتوا و چگونگی کسب درآمد از آن سخنرانی کرد.

آنچه در ادامه می‌خوانید، گزارشی از این سمینار است.

تولید محتوا در وب

از تهران به جهرم

سمینار تولید محتوا در وب در ساعت ۱۷:۳۰ در سالن همایش‌های پیامبر اعظم در جهرم آغاز شد. در ابتدای این سمینار خانم عرفانه افراه مجری برنامه درباره مدرسه کسب و کار سی‌حامی و سمینار تولید محتوا در وب صحبت کرد.

سپس به معرفی محمدرضا رضائی، سخنران اصلی سمینار پرداخت. محمدرضا رضائی روزنامه‌نگار علم و مدرس تولید محتواست. او بنیانگذار استارتاپ‌های علم‌نگار و مدرسه تولید محتوا بوده و حدود ۱۰ سال است با معتبرترین رسانه‌های علمی ایران همکاری می‌کند.

محمدرضا رضائی در این رویداد به صورت آنلاین حضور داشت و از تهران برای شرکت‌کنندگان در جهرم سخنرانی کرد.

از نوشتن پول در بیار!

محمدرضا رضائی در ابتدای سخنرانی خود درباره مشاغل مرتبط با نویسندگی صحبت کرد و گفت در حال حاضر یکی از مهم‌ترین آن‌ها نویسندگی آنلاین است.

زیرا در حال حاضر بسیاری از کسب و کارهای اینترنتی به افرادی نیاز دارند تا به عنوان نویسنده یا کارشناس تولید محتوا برای سایت آن‌ها مقالات جذاب نوشته و محصولات آن‌ها را معرفی کنند.

رضائی در ادامه به معرفی فرصت‌های شغلی در زمینه تولید محتوا در وب پرداخت و گفت هم‌اکنون کسب و کارهای اینترنتی به مهارت‌هایی مانند مقاله‌نویسی، پشتیبانی شبکه‌های اجتماعی، تبلیغ‌نویسی، طراحی و گرافیک، تولید محتوای چندرسانه و غیره نیاز دارند.

این‌ها فرصت‌های خوبی است که افراد علاقه‌مند با یادگیری مهارت‌های ویژه در نویسندگی بتوانند به کسب و کارهای اینترنتی خدمات ارائه کرده و درآمد کسب کنند. البته یادگیری این مهارت‌ها برای صاحبان کسب و کارهای اینترنتی نیز بسیار سودمند است.

مهارت‌های یک نویسنده آنلاین

محمدرضا رضائی در بخش دیگری از سخنرانی خود درباره مهارت‌هایی که هر نویسنده آنلاین برای ورود به بازار کار به آن نیاز دارد، توضیحاتی ارائه کرد.

او این مهارت‌ها را به دو دسته مهارت‌های مرتبط و غیرمرتبط تقسیم کرد. مهارت‌هایی مانند نویسندگی، توانایی جستجو در اینترنت، کار با ابزارهای وب، آشنایی با زبان انگلیسی و غیره از جمله مهارت‌های مرتبط برای تبدیل‌شدن به یک کارشناس تولید محتوا و نویسنده آنلاین است.

اما در مقابل مهارت‌هایی وجود دارند که به طور مستقیم به نویسندگی مربوط نیست؛ اما می‌تواند سطح کیفی محتواهای یک نویسنده و تولیدکننده محتوا را بسیار بالا ببرد. مثلا این‌که یک نویسنده آنلاین خلاقیت داشته باشد. زیرا خلاقیت به او کمک می‌کند سوژه‌های خوبی برای نوشتن پیدا کرده و یا درباره یک موضوع از زاویه‌ای جدید و منحصر به فرد بنویسد.

 

کاریابی در تولید محتوا

یکی از مهم‌ترین مسائل پیش روی نویسنده‌های آنلاین یافتن شغل و پروژه‌های کاری مناسب است. به‌خصوص اگر یک نویسنده تازه‌کار باشد.

از این رو رضائی روش‌هایی را برای کاریابی در تولید محتوا توضیح داد و گفت هر نویسنده آنلاین باید بتواند نمونه‌کارهایی قوی درست کند. زیرا نمونه کار هر نویسنده، معرف خوبی برای توانایی‌های اوست.

از طرفی رضائی شرح داد که نویسنده‌ها چرا باید مهارت‌ فروش را به خوبی بلد باشند تا در زمینه کاریابی از آن استفاده کنند.

وقتی کاری پیدا کردیم…

بخش پایانی سخنرانی محمدرضا رضائی به موضوع ارتباط موثر با کارفرما و مدل‌های همکاری برای اجرای پروژه‌های تولید محتوا اختصاص داد.

او توضیح داد که معمولا در پروژه‌های تولید محتوا چه مسائلی بین نویسنده‌ها و کارفرماها پیش می‌آید و نویسنده‌ها چگونه می‌توانند با هوشمندی جلوی بروز بسیاری از اتفاقات را گرفته و آن‌ها را حل و فصل کنند.

یادگیری مهارت‌هایی در زمینه مذاکره، انعقاد قرارداد و ارتباطات درست کاری، می‌تواند باعث افزایش رضایتمندی کارفرما از کار و گسترش روابط کاری نویسنده با کارفرمایان دیگر شود.

صحبت‌های پایانی سمینار

پس از پایان سخنرانی محمدرضا رضائی، مهندس مصلی‌نژاد مدیر مارکتینگ مدرسه کسب و کار سی‌حامی دقایقی درباره فعالیت‌های پیش روی مدرسه و نحوه همکاری با این مجموعه صحبت کرد.

شرکت‌کنندگان آنلاین سمینار تولید محتوا

همزمان با برگزاری سمینار تولید محتوا در وب، شرکت‌کنندگانی از شهرهای تبریز، اصفهان، تهران و غیره از طریقه سامانه آنلاین در این سمینار به صورت غیرحضوری و مجازی شرکت کردند.

 

/ انتهای گزارش

پست های توصیه شده

ارسال نظر

0