گزارش نخستین گردهمایی صاحبان کسب و کار در جهرم

 در گزارش برنامه‌ها

نخستین گردهمایی صاحبان کسب و کار در جهرم، جمعه ۸ تیر ۱۳۹۷ به همت مدرسه کسب و کار سی‌حامی در این شهر برگزار شد.

در این گردهمایی احسان مهدی‌نژاد مدرس برندینگ و مدیر سایت هزار مدیر درباره استراتژی‌های طراحی برند برای کسب و کارهای کوچک و محلی به صورت ویدئوکنفرانس سخنرانی کرد.

پذیرش و آماده‌سازی برای برگزاری گردهمایی

براساس برنامه اعلام‌شده، شرکت‌کنندگان در نخستین گردهمایی صاحبان کسب و کار در جهرم، ساعت ۹ صبح در ساختمان مدرسه کسب و کار سی‌حامی حضور یافتند.

پس از پذیرش، برنامه با سخنرانی مهندس امین مصلی‌نژاد، مدیر بازاریابی مدرسه کسب و کار سی‌حامی آغاز شد. او در سخنرانی خود به معرفی فعالیت‌های مدرسه کسب و کار سی‌حامی و هدف از برگزاری این گردهمایی پرداخت.

او گفت: «ما در مدرسه کسب و کار سی‌حامی در تلاش هستیم تا با برگزاری دوره‌های آموزشی مختلف و دعوت از اساتید مجرب به ارتقای سطح کسب و کارها در جهرم و توسعه اقتصادی این شهر کمک کنیم.»

سپس مصلی‌نژاد به برگزاری موفق رویداد استارتاپ ویکند جهرم که اسفند ۹۶ به همت این مدرسه در جهرم برگزار شد، اشاره کرد و شرح داد که سی‌حامی به دنبال آن است تا بتواند رویدادهای آموزشی کاربردی و سودمندی را در جهرم برگزار کند؛ و نخستین گردهمایی صاحبان کسب و کار در جهرم نخستین گام در راستای تحقق این هدف است.

امین مصلی‌نژاد در پایان صحبت‌های خود به معرفی احسان مهدی‌نژاد، سخنران مدعو در گردهمایی پرداخت.

احسان مهدی‌نژاد

ارتباط زنده تصویری با گرگان

ساعت ۹:۳۰ ارتباط زنده تصویری با احسان مهدی‌نژاد برقرار شد. مهدی‌نژاد و مدرس برندینگ و مدیر سایت هزار مدیر است. او نویسنده کتاب «نام‌های تجاری؛ تنبل، زرنگ، خنثی» به عنوان نخستین کتاب نامگذاری تجاری بومی در ایران است.

احسان مهدی‌نژاد برای سومین‌بار بود که در یک رویداد آموزشی در جهرم به سخنرانی می‌پرداخت. البته سخنرانی سوم او به صورت ویدئوکنفرانس از گرگان اجرا شد.

مایکل شوماخر در جهرم!

احسان مهدی‌نژاد در نخستین گردهمایی صاحبان کسب و کار در جهرم درباره سه محور اصلی در بحث طراحی برند صحبت کرد.

این محورها شامل:

  • چگونه ایده‌های زرنگ را تشخیص دهیم؟
  • چطور از استراتژی‌ها سر در بیاوریم؟
  • چگونه با ترکیب این دو اساس یک برند را بسازیم؟

مهدی‌نژاد در ابتدای بحث به این پرسش مهم پاسخ داد که در طراحی یک برند ایده مهم‌تر است یا استراتژی؟

او شرح داد که برای موفقیت در یک مسابقه اتومبیل‌رانی، به همان اندازه که نقش راننده مهم است، نقش اتومبیل نیز اهمیت دارد. او برای تشریح این موضوع به ارائه مثالی از مسابقات مایکل شوماخر (راننده معروف رالی) پرداخت و گفت ایده‌ها در کنار یک استراتژی قدرتمند می‌توانند در نهایت منجر به تولد یک برند و موفقیت آن شوند.

تحلیل و بررسی برندهای ایرانی و خارجی

احسان مهدی‌نژاد پس از آموزش مباحث پایه در زمینه طراحی برند، به تحلیل و بررسی علل موفقیت و شکست برخی برندهای ایرانی و خارجی پرداخت و استراتژی‌های طراحی برند را شرح داد.

همچنین او با ذکر توضیحاتی درباره چگونگی اجرای این استراتژی‌ها برای کسب و کارهای کوچک و محلی صحبت کرد.

پرسش و پاسخ با شرکت‌کنندگان

پس از پایان سخنرانی احسان مهدی‌نژاد، شرکت‌کنندگان در این سخنرانی که جمعی از صاحبان اصناف و کسب و کارهای جهرم بودند، پرسش‌های خود را از سخنران نشست پرسیدند.

بخش پرسش و پاسخ تا حدود ساعت ۱۲ ادامه یافت و سپس با توضیحات پایانی مهدی‌نژاد، برنامه نخستین گردهمایی صاحبان کسب و کار در جهرم به پایان رسید.

/ انتهای گزارش

پست های توصیه شده

ارسال نظر

0